juni 05, 2014



Hallå!


Här i Stallis (Stallarholmen) så fylls dagarna med städning och lite jobb ibland.

Jag har fått jobb i höst men kan dessvärre inte riktigt dela med mig än då man aldrig vet vilka som läser denna underbara blogg.
Men jag ser väldigt mycket fram emot jobbet och jag ska göra en helomvänding (igen) och byta bransch. OM någon hade sagt till mig att jag skulle jobba med detta för ett år sedan hade jag skrattat åt dem. Men är inte livet underbart?  Man vet aldrig vad som händer och vilka vägar man hamnar på.

Lägenhets letande går segt. Vi anmäler oss och ringer runt men inget napp. Dock så är jag på helspänd för det finns en risk att vi (+ 4st till) blir erbjudna visning till en lägenhet mitt på gågatan med liten uteplats och dom skrev att dom skulle försöka höra av sig denna vecka om det blir vi som får en chans att få den.. dvs IDAG, då det är röd dag imorgon.* Hoppas Hoppas*

Fredrik är så sjukt duktigt, han jobbar morgonskift nu och börjar 05.00 varje morgon.

Vi ska till dalarna nästa vecka och beroende på hur jag jobbar så sticker vi kanske måndag kväll och sover över i Leksand.

Tisdag, packa transport med flyttsaker hos Ida
Onsdag. Svägerskans student (borlänge - Furudal)
Torsdag, Marcus student samt åka hem då jag jobbar Fredag.

 Så ser min vecka ut, men först ska vi jobba hela helgen och min syster kommer hit idag och min bror på Söndag med minsta av fasters sötnosar. Kul att ha hela skaran samlad även om vi sticker redan på måndagkvällen.

 Dock så känner jag att jag måste ut snart, se/träffa folk, jag har inte varit ut i år än så det börjar väl bli dags kanske?

Nej nu ska jag skura badrummet och diska. Men jag håller er uppdaterade hur det går med lägenheterna. 

extra saknad just nu är Mia, Petra, Louise och Simon, - Jag hoppas vi ses snart



 9gag i all sin ära





Jag och syster




1 kommentar:

  1. Härligt att höra. Grattis till jobbet. Är inte livet helt otroligt. Kan bli precis hur som helst å som man minst anar bara man vågar chansa lite :) lycka till med va det än må vara. Å va glad jag blev för din skull. Önskar lycka till med bostad också nu. Kram

    SvaraRadera