juni 19, 2014

Hallå i regnet!


Nu är det typ 90% säkert att vi får en lägenhet några månader i centrala Strängnäs.

Vi valde den för läget (15m till mälaren/hamnen) och nära till butiker och uteliv samt att inflyttning är dom 11 dagar! Jag kommer kunna gå i sömnen till mitt sommar jobb och i höst så går det bra förbindelser till mitt nya jobb som jag  tyvärr inte  kan avslöja än.

Det finns chans att förlänga kontraktet ytterligare några månader eller ett år men det beror på om hyresvärden bestämmer sig för att sälja den eller inte men dom har inte bråttom att sälja eller vet inte ens om dom vill sälja så vi får se.

Det enda som är lite negativt är att den är möblerad men samtidigt skönt då vi inte har så mycket möbler här i Strängnäs och att flytta in ett helt bohag för några månader känns endå lite onödigt.

Så nu har vi några månader på oss att leta efter lägenhet med 1hands kontrakt eller så får vi omförhandla lite med möbleringen om vi ska hyra den längre i höst. 

Fiber, ensamhet, nära till centrum. Behöver jag säga mer :) vi längtar.

Jag tog fram mina kunskaper i Paint men det stämmer inte på skalan och så är det lite garderober här och där i hall och sovrum men typ så här ser den ut. högst upp (3 trappor) och en oslagbar utsikt över mälaren, domkyrkan m,m.

Åh vad jag vill ha hiss gardinerna från Dollar med dalahästar på. Jag får skicka Fredrik på att köpa när han åker till dalarna med släpet i början av Juli. Annars får jag trycka själv på mina vita som jag har :) 




Så snart kommer bloggen bli aktiv igen då jag kan pyssla, inreda och ha ett stabilt internet!


Nu är äntligen en pusselbit på plats, och en till kanske kommer redan om några veckor. 

Imorgon kommer bror med familj och då ska jag busa med barnen och göra kransar, sill lunch och grilla och avsluta kvällen med dans på dansbanan nere vid mälaren! 

//en glad Rebecca :D

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar