juni 26, 2014

husfru

God kväll!

Jag fick sticka tidigare från jobbet idag då jag inte har mått så bra de senaste dagarna men det går åt rätt håll och imorgon väntar ett långpass  (10.30 - 21.30) och sen har jag ledig helg!

Filippa kommer i helgen och vi ska ge oss på släpet med alla flyttkartonger.
Jag har gått igenom alla säckar och hej å hå vad jag INTE rensade när vi flyttade från Rättvik.
På söndag ska vi ha en hel dag och gå igenom alla mina kartonger och rensa, slänga, ge bort, spara, arkivera och självklart packa det som ska användas i nya lägenheten.

Jag har tvättat och strykt alla gardiner. Ja ni läste jag rätt. Jag har strykt. Känns så himla kul att göra allt riktigt och rätt från grunden.

Det är tråkigt att vi inte har balkong för jag hade gärnat planterat lite men det får vi ta nästa år istället.

På Tisdag går flyttlasset, jag åkte förbi häromdagen och mätte med trippmätaren på bilen. Jag har ca 470m till jobbet! Perfekt!

Annars så flyter allt på riktigt bra, idag fick kattungarna nytt hem så det är tomt och tyst men vi verkar ha hittat en underbar familj så det känns bra.

I huset till vänster ska vi bo. Högst upp och som ni ser är det vid vattnet och domkyrkan är typ i toppen av backen. För er som känner till Strängnäs så är det inte " stora bron som ni ser utan den som går till aborrberget"




Fredrik åker till Dalarna nästa helg med släpet.

På onsdag ska vi kanske på Harrys, dom har musikquiz, hoppas några kollegor vill haka på också.

Ett nytt äventyr väntar oss i centrala Strängnäs. Vi är redo och vi är laddade!
Innerst inne så hoppas jag att vi får hyra lägenheten längre än 4 månader men annars så löser vi det då, nu ska vi njuta för stunden och ta dagen som den kommer. Allt löser sig alltid i slutändan även om det kan ta tid och jag har dåligt tålamod. haha

//en glad och förväntansfull Rebecca



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar